امام جمعه کرمانشاه:

همه انسان ها باید در عرصه وقف یک اثر ماندگار به جای بگذارند

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه استان کرمانشاه گفت: باید به فکر آخرت خود باشیم و در عرصه وقف یک اثر ماندگار به جای بگذاریم.
کد خبر: ۱۱۸۵۱۳۶
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۴ 20 September 2024

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله غفوری در خطبه‌های نماز جمعه امروز (۳۰ شهریور ماه) ضمن تبریک سالروز میلاد حضرت رسول اکرم به امت اسلامی، اظهار کرد: پیامبر اسلام اسوه نیکو و الگو است و هر کس علاقمند است که به کمال برسد و انسان کاملی باشد باید پیرو پیامبر اسلام باشد.
 
وی افزود: خداوند متعال وجود مقدس پیامبر اسلام را مامور ابلاغ دین فرمود و آیات وحی را به وسیله جبرئیل بر او نازل کرد و او را به پیامبری به نبوت و رسالت برانگیخت و مبعوث کرد.
 
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: پیامبر اسلام صاحب شریعت است، شریعتی که هم کتابش و هم شریعتش بر همه کتب اسلامی قبلی برتری دارد، خداوند دینی را فرستاد که تا قیامت قرار است عالم را اداره کند و بشریت را به راه راست هدایت کند و این دین، دین اسلام است.
 
وی بیان کرد: پیامبر حتی در حق مشرکان هم دلسوزی می‌کرد که چرا این‌ها هدایت نمی‌شوند و قرآن تذکره است برای کسانی که خودشان آمادگی داشته باشند برا هدایت شدن که مشرکان قرار نیست همگی هدایت شوند.
 
غفوری گفت: سال‌ها بود که زمینه جنایت‌ برای صهیونیست‌ها از طریق شرکت‌های آمریکایی فراهم شده بود که در اختیارشان قرار داشت و بر آنها تسلط داشت که حتی در وسایل شخصی مردم عادی بی‌گناه و غیرنظامی مواد منفجره کار می‌گذاشتند.
 
وی عنوان کرد: در هر حال و در هر زمینه‌ای باید تقوای الهی را پیشه کنید یعنی رعایت حلال و حرام خدا را مقید باشید و بدانید که خداوند در دنیا و آخرت با متقین است.
 
غفوری در خصوص هفته وحدت تشریح کرد: وحدت اسلامی از آن اموری است که به عنوان یکی از راهبردی‌ترین، بنیادی‌ترین و اساسی‌ترین عبادت‌ها و راهبردهای اسلامی در قرآن کریم است که امت اسلامی به آن توصیه شده است.
 
وی ادامه داد: بر اساس آیات قرآن در هر زمانی که اسلام قرار است کل عالم را در بر بگیرد و دین واحد در عالم باشد، زمین به ارث می‌رسد و بندگان صالح زمین را به ارث می‌برند.
 
وی در ادامه افزود: پیامبر اسلام فرستاده شده است برای اینکه این دین را به همه ادیان مسلط و مستقر کند و این امر الهی محقق خواهد شد.
 
غفوری اضافه کرد: این امر محقق نمی‌شود مگر اینکه امت واحده اسلامی شکل گرفته شود و امت اسلامی محقق نمی‌شود مگر اینکه وحدت، اتحاد، یکدلی، یگانگی و برادری بین امت اسلام شکل بگیرد.
 
وی توضیح داد: هفته وحدت یک بنیان نیکو است و برای این امر بسیار مهم امت اسلامی باید همدلی، اخوت و برادری را سرلوحه کار خود کند و همه باید به حقیقت مهمی به نام امت اسلامی توجه کنند، ما هر کجا باشیم عضوی از امت اسلامی هستیم و این همان حقیقتی است که کفار را می‌ترساند.
 
غفوری افزود: بر اساس مواضع روشن امام(ره) و رهبر معظم انقلاب آن کس که به نام شیعه ایجاد اختلاف کند را انگلیسی می‌نامیم و آن کس که به نام اهل سنت ایجاد اختلاف و تفرقه کند آن را سنی آمریکایی می‌نامیم.
 
وی در خصوص آغاز هفته دفاع مقدس ادامه داد: تنها جنگی که حتی یک وجب از خاک کشور در دست دشمن باقی نماند و حسرت به دل دشمنان و مزدوران گذاشت، دفاع مقدس بود که ملت ایران جوانمردانه به رهبری امام (ره) ایستاد و سینه سپر کرد و از اسلام، قرآن، عقیده، انقلاب اسلامی و تفکر انقلابی از خاکش، ناموسش، آبرو و از همه هستی‌اش دفاع کرد و برای همیشه امید دشمنان را از اینکه بخواهند در عرصه نظامی کشور وارد شوند ناامید کرد.
 
غفوری گفت: دشمنان فهمیدند ملت ما مثل پاره‌های آهن است و به این سادگی مقابل ظلم کوتاه نمی‌آید، مانند کوه‌های استواری ایستاده است و هیچگاه در مقابل تندبادها لرزشی به خود راه نمی‌دهد.
 
وی در خصوص هفته دفاع مقدس افزود: این فصل نورانی و این تاریخ با عظمت برای همیشه و تا قیامت برای ملت ایران و نسل‌های بعد فصل افتخارآمیزی است که همواره ملت ما به آن افتخار خواهد کرد.
 
وی گفت: در خصوص دفاع مقدس باید زیاد صحبت شود و از فردا که روز نخست بزرگداشت هفته دفاع مقدس است باید از حضور فرماندهان استفاده شود و بهره ببریم، جوانان باید خاطرات دفاع‌مقدس، جانبازان، رزمندگان و آزادگان را بشناسند و با افتخارآفرینی آنها بیشتر آشنا شوند.
 
غفوری در خصوص هفته وقف اضافه کرد: به مناسبت سالروز ولادت پیامبر اسلام و حسب تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان هفته وقف نام گرفته است، وقف بحث بسیار اساسی را می‌طلبد ما در کتب فقهی کتاب وقف داریم که راجع به جوانب وقف است، صدقه جاریه میراث ماندگاری است که وقف بعد از اینکه انسان از دنیا می‌رود هر مقداری که از آن موقوفه وقف استفاده شده و در مسیر خیر استفاده می‌شود و دائم به حساب شخص متوفی واریز می‌شود.
 
وی ادامه داد: انسان وقتی از دنیا می‌رود فرصت عمل را از دست می‌دهد اما وقف برای انسان این نقش را بازی می‌کند که انسان بتواند از ثمرات این وقف بهره‌مند شود، وقف بهترین مسیر سرمایه‌گذاری ابدی برای انسان است.
 
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه‌ کرمانشاه در پایان خاطرنشان کرد: انسان‌ها باید به فکر آخرت خود باشند، به امید دیگران نباشند و باید در عرصه وقف یک اثر ماندگار به جای بگذارند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار